• بدنسازی یا کراس فیت؟

    بدنسازی و کراس فیت هر دو از آن دست ورزش هایی می باشند که در آن ورزشکاران چند بار در هفته، تمرینات با وزنه را انجام می دهند. اما شباهت های این دو همین جا پایان می یابد. تفاوت های این دو رشته با یکدیگر در چیست؟ این دو رشته چه نکاتی برای آموختن به یکدیگر دارند؟

  • غلبه بر موانع کاهش وزن

    عوامل زیادی وجود دارند که مانع موفقیت افراد در کاهش وزن می شوند. این عوامل شامل فقدان حمایت اجتماعی، ورزش نکردن،  فقدان نیروی اراده و احساساتی هستند که بر خلاف مسیر رسیدن به هدف (مثل استرس و احساسات تأثیرگذار بر غذا خوردن) عمل می کنند.  موانع ذکر شده مانع از رسیدن به کاهش وزن بوده و در صورتی که مهارتهای غلبه بر این موانع آموخته نشوند، ممکن است در راه رسیدن به هدف ناکام بمانیم.

  • بیش خوری ناشی از استرس
    به نظر می رسد استرس بر دریافت غذایی تاثیر می گذارد. مطالعات متعددی که بسیاری از آنها در حیوانات  انجام شده است نشان داده اند، که اضطراب جسمی یا احساسی باعث افزایش مصرف مواد غذایی پرچرب، با قند  بالا یا هر دو می شود. 
  • شیرین کننده های مصنوعی و مضرات آنها
    با گسترش صنایع غذایی و تنوع مواد غذایی، طیف وسیعی از ترکیبات از جمله رنگ های خوراکی، نگهدارنده های مختلف، طعم دهنده ها و سایر افزودنی ها در تولید مواد غذایی استفاده می شود.
     
  • عضله سازی و مزایای آن برای سلامتی

    گاها به محض اینکه اسمی از تمرینات قدرتی برده می شود بسیاری از افراد تصور می کنند که این تمرینات بسیار سخت و حتی آسیب زننده می باشد. یکی از دغدغه های بزرگ هر فرد از سن میان سالگی به بعد ترس از دست دادن سلامتی و تناسب اندام می باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند در سنین بالاتر راهکاری برای جلوگیری از مرگ سلول های عضلانی وجود ندارد، لذا تسلیم زندگی در کم تحرکی و کسالت می شوند.

  • کبد چرب، بیماری پنهان
    کبد یکی از ارگان های سیار مهم بدن است که فعالیت ها و عملکرد های ویژه ای دارد. 
     متابولیسم چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها در کبد انجام می شود.
  • نقش میکروبیوم روده در بدن انسان
    با تغییر سبک زندگی در جوامع مختلف بدن انسان ها دچار دگرگونی شده است . همه ی انسان ها در ویژگی های فیزیولوژیک منحصر به فرد هستند . یکی از این ویژگی ها فلور بدن است. 
     
  • چگونه کبدی سالم داشته باشیم؟
    کبد از جمله ارگان های بدن است که اگر کارایی و عملکرد آن در اثر بیماری دچار مشکل شود، سایر اعضا بدن نیز اسیب می بینند. بنابراین محافظت از آن اهمیت ویژه ای دارد. در ادامه به گیاهان و مواد غذایی مفید برای کبد چرب اشاره می شود.
     
  • ورزش در درمان بیماریهای مزمن
    فعالیت بدنی جزء جدایی ناپذیر یک زندگی سالم است. میزان مناسب ورزش می تواند علاوه بر پیشگیری از بیماری های مزمن باعث بهبود آن ها در مبتلایان شود. برای مثال فعالیت بدنی در درمان دیابت بسیار مهم است. ورزش باعث بهبود حساسیت به انسولین، کنترل وزن، کاهش بیماری های قلبی و عروقی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های همراه دیابت می شود.
     
  • رژیم غذایی و تمرینات تیپ بدنی مزومورف

    مزومورف به تیپ بدنی اشاره دارد که در آن  نسبت عضله به چربی به طور طبیعی زیاد است. افرادی که دارای این نوع تیپ بدنی هستند معمولاً به خوبی به تمرینات مقاومتی (تمرین با وزنه) پاسخ می دهند و ساخت و نگهداری عضله برای آنها آسان تر است. همچنین ممکن است توانایی افزایش یا کاهش وزن راحتتری نیز داشته باشند.

     

  • راهکارهایی برای افزایش متابولیسم

    متابولیسم فرد سرعت سوزاندن کالری بدن برای تولید انرژی است. سرعت متابولیسم به عوامل مختلفی از جمله سن، جنس، چربی بدن، توده عضلانی، سطح فعالیت و ژنتیک  فرد بستگی دارد. در حالی که فرد هیچ کنترلی بر عوامل ژنتیکی متابولیسم خود ندارد، روشهایی وجود دارد که به او کمک می کند سرعت سوزاندن کالری در بدن را افزایش دهد.

  • استاندارد درصد چربی در بدن زنان

    چربی بدن شامل چربی ضروری بدن و ذخیره  آن است. چربی ضروری بدن برای حفظ بقا و عملکردهای  تولید مثل لازم می باشد. به دلیل قابلیت باروری و سایر عملکردهای هورمونی، درصد چربی ضروری بدن در زنان بالاتر از مردان است.