آیا ورزش پیلاتس به کاهش وزن کمک می کند؟

پیلاتس تمرینی کم شدت است که در رشد و ساخت عضلات و بهبود وضعیت آنها تاثیر گذار می باشد. تمرین پیلاتس برای سلامتی شما مفید می باشد و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند.

با این حال ممکن است پیلاتس مانند دیگر تمرینات کاردیو (قلبی عروقی یا همان هوازی) از قبیل شنا و دو برای کاهش وزن تاثیر گذار نباشد. و دلیل آن این می تواند باشد که شما کالری کمتری در کلاس های معمول پیلاتس نسبت به سایر تمرینات هوازی مصرف می کنید.

آیا می توان پیلاتس را یک تمرین خوب برای کاهش وزن در نظر گرفت؟

پیلاتس تمرینی کم شدت است که در رشد و ساخت عضلات و بهبود وضعیت آنها تاثیر گذار می باشد. تمرین پیلاتس برای سلامتی شما مفید می باشد و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند.

با این حال ممکن است پیلاتس مانند دیگر تمرینات کاردیو (قلبی عروقی یا همان هوازی) از قبیل شنا و دو برای کاهش وزن تاثیر گذار نباشد. و دلیل آن این می تواند باشد که شما کالری کمتری در کلاس های معمول پیلاتس نسبت به سایر تمرینات هوازی مصرف می کنید. اما اگر شما از کلاس های پیلاتس لذت ببرید احتمال بیشتری وجود دارد که به صورت ساده و نرمال به تناسب اندام رسیده و احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که این سبک جدید زندگی سالم را ادامه دهید.

اگر هدف شما کاهش وزن است سعی کنید پیلاتس را با یک رژیم غذایی سالم و با اشکال دیگری از ورزش ها ترکیب کنید.

پیلاتس از ترکیب با تمرینات قدرتی و دیگر اشکال ورزش های کاردیو  مثل راه رفتن، شنا کردن، دویدن یا دوچرخه سواری، بیشتر به نتیجه مطلوب می رسد .

نتایج تحقیقات کاهش وزن با پیلاتس

نتیجه تحقیقات برای کاهش وزن، به پیلاتس ترکیبی تاکید می کند! یک مطالعه در سال 2017 صورت گرفت که با مطالعه و مشاهده بر روی 37 زن دارای اضافه وزن و چاقی در محدوده ی سنی 30 تا 50 ساله دریافتند که تمرینات پیلاتس در 8 هفته برای:

_کاهش وزن

- کاهش BMI

- کم شدن سایز کمر

_کوچک شدن شکم و دور باسن موثر بود.

هر چند در میزان کاهش وزن بدن (چربی کاهش یافته از وزن کل بدن) در مقایسه با گروهی که در طول این مدت ورزش نکرده بودند، تفاوت معنا داری دیده نشد.

مطالعه دیگری در سال 2015 که در آن  زنان یائسه 59 تا 66 ساله به مدت 12 هفته تمرینات پیلاتس انجام داده بودند، تغییری در فرم بدنیشان مشاهده نشد. اما قدرت عضلانی شکم و اندام های فوقانی و تحتانی در این شرکت کننده ها به طور قابل توجهی افزایش یافته بود.

محققان معتقد بودند دلیل اینکه هیچ تغییری در ترکیب بدنی افراد شرکت کننده در تحقیق دیده نشده این بوده که این افراد رژیم غذایی خود را تغییر نداده بودند.

همچنین نتیجه تحقیقات سال 2015 امید بخش ارزیابی شد، چون نشان داد که پیلاتس ممکن است برای کنترل کمر درد مزمن و سایر توانبخشی های اندام های آسیب دیده مؤثر باشد. اما با این وجود به تحقیقات بیشتری نیاز هست.

اگر آسیب دیده اید یا درد دارید هرگز بدون تجویز پزشک تمرینات پیلاتس را انجام ندهید.

ورزش پیلاتس چقدر کالری سوز است؟

مقدار کالری که در پیلاتس می سوزانید بستگی به وزن فعلی شما دارد. اگرچه به این نیز بستگی دارد که چه مقدار دشوار تمرین می کنید و آیا در حال اجرای تمرینات اصلاحی پیلاتس هستید و یا در کلاس مت پیلاتس شرکت می کنید ( در کلاس مت بیشتر حرکات روی زمین اجرا می شوند). برای کسی که حدود 150 پوند یا 70 کیلوگرم وزن دارد یک کلاس 50 دقیقه ای پیلاتس در سطح مبتدی حدود 175 کالری را می سوزاند. یک کلاس 50 دقیقه سطح پیشرفته، حدود 254 کالری را می سوزاند. شما در سطوح خاصی از تمرینات پیلاتس که در آن ضربان قلبتان بیشتر افزایش می یابد، کالری بیشتری را می سوزانید.

چگونه کالری سوزی بر کاهش وزن تأثیر می گذارد؟

برای از دست دادن 1 پوند از وزن بدن (حدودا 450 گرم)، شما باید حدود 3500 کالری بسوزانید.

اگر هدف شما این است که وزن کم کنید، باید علاوه بر پیلاتس،  از ورزش های مؤثر کاردیو (هوازی) مانند راه رفتن، دویدن و دوچرخه سواری استفاده کنید. همچنین بر روی تغذیه تان و رژیم غذای سالم، با پروتئین های سبک و قابل جذب، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات تمرکز کنید.

تمرینات پیلاتس را چگونه باید انجام دهید؟

اگر شما در پیلاتس تازه کار هستید، سعی کنید 2 تا 3 بار در هفته تمرین کنید تا همه مزایای آن را تجربه کنید.

شما می توانید سطوح پیشرفته تر پیلاتس مانند پیلاتس اصلاحی و کلاس های ترکیبی پیلوکسینگ (پیلاتس و بوکس) و یوگالاتس (یوگا و پیلاتس) را امتحان کنید. در مقایسه با پیلاتس ساده با روش قدیمی، بدن در این سطوح کالری بیشتری می سوزاند.

اگر شما سعی در کاهش وزن دارید در این نوع کلاسهای ترکیبی، چندبار در هفته برای به دست آوردن بهترین نتایج، شرکت کنید. شما می توانید کلاس های پیلاتس را با تمرینات قدرتی(تمرین با وزنه) و یا تمرین کاردیو (تمرین هوازی) همراه کنید.

ترکیب پیلاتس با سایر انواع ورزش های کاردیو و قدرتی، به علاوه داشتن یک رژیم غذایی سالم، راه مؤثری برای قوی کردن عضلات شما بوده و به اهداف کاهش وزنتان کمک می کند.

اثر پیلاتس چیست؟

تمرینات پیلاتس می تواند منجر به بهبود وضعیت قامت بدن،  قدرت عضلانی و تقویت عضلات مرکزی کل بدن بشود.

با تمرینات پیلاتس، در ظاهر اینطور به نظر می رسد که وزن کم کرده اید، اما در واقع شما سایز کم کرده اید. چون حجم عضلانی شما افزایش پیدا کرده و بدن شما را در وضعیت منسجم تر و متناسب تری نشان می دهد.

نکاتی برای کاهش وزن با پیلاتس

ورزش برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد اما رژیم غذای نیز مهم است. خوردن وعده های غذایی سالم، میان وعده ها با پروتئین کامل و قابل جذب، سبزیجات، میوه و غلات کامل توصیه می شود.

حرف آخر

پیلاتس یک تمرین کم شدت موثر است که می تواند برای حجیم و قوی کردن عضلات و اصلاح فرم بدن مفید باشد. پیلاتس ممکن است با قوی کردن واصلاح شکل و فرم عضلات به بهبود دردهای کمری و نواحی آسیب دیده کمک کند. اگر قصد دارید که وزن کم کنید می توانید پیلاتس را به طرح و برنامه سلامت و تندرستی خود اضافه کنید. تمرین پیلاتس و حفظ رژیم غذایی سالم و تصحیح شیوه زندگی، بهترین نتیجه را برای شما به همراه دارد. همیشه قبل از شروع ورزش جدید با پزشک خود مشورت کنید.

منابع

https://www.healthline.com/health/fitness-exercise/pilates-for-weight-loss#weight-loss-tips

 

مطالب مرتبط
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
3 + 4 = ?