ورزش در درمان بیماریهای مزمن

فعالیت بدنی جزء جدایی ناپذیر یک زندگی سالم است. میزان مناسب ورزش می تواند علاوه بر پیشگیری از بیماری های مزمن باعث بهبود آن ها در مبتلایان شود. برای مثال فعالیت بدنی در درمان دیابت بسیار مهم است. ورزش باعث بهبود حساسیت به انسولین، کنترل وزن، کاهش بیماری های قلبی و عروقی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های همراه دیابت می شود.
 
فعالیت بدنی جزء جدایی ناپذیر یک زندگی سالم است. میزان مناسب ورزش می تواند علاوه بر پیشگیری از بیماری های مزمن باعث بهبود آن ها در مبتلایان شود.

 ورزش در دیابت

فعالیت بدنی در درمان دیابت بسیار مهم است. ورزش باعث بهبود حساسیت به انسولین، کنترل وزن، کاهش بیماری های قلبی و عروقی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های همراه دیابت می شود. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 سطح قند خون به کمک وزش بهبود پیدا می کند زیرا مقاومت به انسولین کاهش و حساسیت به انسولین افزایش می یابد. همچنین ورزش باعث برداشت گلوکز از عضلات شده که باعث کاهش مقاومت به انسولین می شود.
توصیه ی انجمن دیابت امریکا برای بهبود قند خون، حفظ وزن و کاهش بیماری های قلبی، حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط یا حداقل 90 دقیقه در هفته ورزش هوازی شدید و حداقل 3 روز در هفته می باشد. لازم به ذکر است که اگر میزان قند خون قبل از ورزش در حال کاهش باشد، ورزش می تواند باعث هایپوگلایسمی (افت قند خون) شود.

ورزش در بیماری های قلبی

فعالیت فیزیکی باعث کاهش ریسک بیماری های قلبی و سکته می شود. ورزش از طریق تنظیم پروفایل لیپیدی خون مانند کلسترول می تواند باعث حفظ سلامت عروق شود.
 انجمن قلب امریکا 150 تا 300 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط یا 75 تا 150 دقیقه با شدت بالا و یا ترکیبی از این دو را توصیه می کند. بزرگسالان نیز باید درهفته تمرینات قدرتی را در برنامه ی خود قرار دهند.
افراد دچار اضافه وزن و یا چاق مبتلا به پرفشاری خون باید تلاش کنند تا 300 الی 500 کیلوکالری را روزانه از طریق ورزش بسوزانند.
برای کاهش فشار سیستولی، 30 دقیقه ورزش هوازی دراکثر روزهای هفته توصیه می شود.
 
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCOUTCOMES.118.005263
https://www.acc.org/latest-in-cardiology/articles/2018/06/21/12/42/number-check-a-look-at-heart-disease
https://www.nature.com/articles/s41569-018-0065-1
 
مطالب مرتبط
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
7 + 2 = ?