راههای ساده برای تشویق کودکان به فعالیت فیزیکی

فعالیت بدنی برای کودکان مفید است. حداقل 60 دقیقه فعالیت فیزیکی در روز به رشد عضلات کودکان کمک کرده، باعث می­شود تا کودکان استخوان های قوی داشته باشند و استقامت و وزن سالم را حفظ کنند. هم چنین بنا بر شواهد موجود فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید باعث تقویت مهارت های فکری کودکان می شود.

راههای ساده برای تشویق کودکان به فعالیت فیزیکی

فعالیت بدنی برای کودکان مفید است. حداقل 60 دقیقه فعالیت فیزیکی در روز به رشد عضلات کودکان کمک کرده، باعث می­شود تا کودکان استخوان های قوی داشته باشند و استقامت و وزن سالم را حفظ کنند. هم چنین بنا بر شواهد موجود فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید باعث تقویت مهارت های فکری کودکان می شود. سعی کنید در برنامه ریزی روزانه،60 دقیقه به فعالیت فیزیکی همراه با فرزندتان اختصاص دهید. این مدت زمان می تواند در طول روز به زمانهای کوچکتر (حداقل 10 دقیقه در یک زمان) تقسیم شود.
 
 
فعالیت فیزیکی
 
برای داشتن یک زندگی سالم، کودکان هم نیازبه بازی آزادانه دارند و هم بایستی برای برخی فعالیتهای فیزیکی، آموزش دیده و مهارت های فیزیکی لازم را کسب کنند. زمان پیشنهادی برای تربیت بدنی در مدرسه حداقل 30 دقیقه در روز می­باشد. هم چنین علاوه بر تربیت بدنی در مدرسه، کودکان می­توانند در کلاس هایی مانند شنا یا رقص شرکت کنند.
 
فعالیت های سازمان یافته
 
بزرگسالانو کودکان می­توانند بازی های همراه با فعالیت فیزیکی مانندطناب، پرش، بازی با توپ، بدمینتون و والیبال را انجام دهند. بسته به فصل، برنامه ریزی برای رفتن به یک بولینگ محلی، استخر شنا یا اسکینیز از دیگر پیشنهادات می­باشد.برنامه ریزی برای یک فعالیت مناسب به گزینه ها و امکانات شما (مانند وجود یک پارک محلی در منطقه شما) بستگی دارد.
 
ورزش را بخشی از فعالیت روز کودکتان قرار دهید
 
اگر فرزندان شما می­­توانند پیاده یا با دوچرخه به مدرسه بروند هم از فواید فیزیکی و هم ذهنی این فعالیت بهره مند می­ شوند.  می­توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که دوچرخه سواری یا پیاده روی را همراه با فرزندان خود و یا به صورت گروهی با دوستان آشنایان انجام دهید.
 
کودکان هر کدام از فعالیت های متفاوتی لذت می برند. شرکت در تمرینات ورزشی و فعالیت هایمختلف تیمی و فردی می تواند نشان دهد که کودکتان به چه ورزشی علاقه مند است.
 
کودکان را در کارهای خانه شرکت دهید
 
کودکان خود را تشویق کنید که در فعالیتهای فیزیکی در فضای باز مانند چمن زنی، چیدن علف های هرز، آبیاری گیاهان، تمیز کردن پارکینگ شرکت کنند. کارهایتان را با موسیقی انجام دهید، از انجام کارهالذت ببرید و سعی کنید به صورت خانوادگی کارها را انجام دهید.
 
نقش یک الگوی فعال را داشته باشید
 
فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت می­برید و سعی کنید 5 روز از هفته به مدت 30 دقیقه فعال باشید. وقتی فرزندانتان ببینند که شما از فعالیت لذت می برید، شما را الگو قرار می دهند.
 
مطالب مرتبط
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
2 + 6 = ?